Zasady mailingu reklamowego

Konto poczty wirtualnej jest ogromną wygodą. Pozwala na kontakty z bliskimi osobami, czy załatwianie spraw zawodowych. Ponieważ możliwość odbierania wiadomości jest nieograniczona, e-mail jest także świetnym kanałem marketingowym. Do potężnej ilości użytkowników poczty rozsyła się zatem wirtualne listy, które zachwalają konkretny produkt lub daną markę. Zjawisko nosi nazwę mailingu.

Reklamowe przesyłki internetowe są najbardziej pierwotną formą marketingu w sieci. Można się z nią spotkać praktycznie od momentu, w którym po raz pierwszy pojawiła się możliwość założenia darmowej skrzynki pocztowej. Oczywiście listy reklamowe przez niemalże dwadzieścia lat zdążyły bardzo ewaluować. Dzisiaj składają się nie tylko z suchego tekstu, ale także grafiki, czy animacji. Ponadto często zawierają linki. Dzięki nim zainteresowany konkretną usługą konsument, może rozszerzyć swoją wiedzę na jej temat. Przesyłki reklamowe nie zawsze zawierają oferty handlowe. Mogą także składać się chociażby z życzeń świątecznych.

Aby kampania wykorzystująca mailing mogła zostać przeprowadzona, potrzebna jest baza adresów pocztowych. Najczęściej firmy kompletują bazy danych zawierające niezliczoną ich ilość za sprawą ankiet. W każdej z nich zadaje się konsumentowi kilka pytań i następnie prosi o podanie adresu mailowego. Oczywiście ankieta musi także zawierać formułkę, mówiącą o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych.

Czasy, w których mailing był uznawany za skuteczną formę reklamy internetowej bez wątpienia już dawno minęły. Dzisiaj przesyłki takie rozpatruje się bardziej w kategorii spamu, niż źródła informacji. Wirtualne listy ustąpiły zatem miejsca marketingowi wirusowemu, boksom reklamowym oraz banerom.